logo Go to Home Page

Irányítási irányelvel

Air Products and Chemicals, Inc. 
Vállalatirányítási irányelvek
Módosítva 2022. február 3-án


Az Air Products and Chemicals, Inc. (a "Vállalat") igazgatótanácsának (a "Tanács") alábbi vállalatirányítási iránymutatásait az igazgatóság hagyta jóvá, és ezek biztosítják a Vállalat vállalatirányításának keretét. Ezeket az iránymutatásokat a Testület módosíthatja.  

  1. Az igazgatóság szerepe és funkciói
    1. A Társaság üzleti tevékenységét alkalmazottai és tisztségviselői a vezérigazgató (a "vezérigazgató") irányítása és az Igazgatóság felügyelete mellett végzik. Az Igazgatóság tagjait a Társaság részvényesei választják meg, hogy tanácsokkal és tanácsokkal látják el a menedzsmentet, és felügyeljék a menedzsmentet, hogy biztosítsák a részvényesek hosszú távú érdekeinek érvényesülését. Az igazgatóság a vezetőség Általános felügyelet és a törvényekbe foglalt kötelességei mellett számos specifikus feladatot is ellát, többek között:
    2. A vezetés általános felügyelete és a törvényben meghatározott feladatok mellett az Igazgatóság számos konkrét feladatot is ellát, többek között:
      1. A vezérigazgató kiválasztása, értékelése, kompenzálása és utódlásának tervezése, valamint tanácsadás és felügyelet biztosítása a többi vezető tisztségviselő kiválasztásával, értékelésével, fejlesztésével és javadalmazásával kapcsolatban;
      2. Alapvető pénzügyi és üzleti stratégiák és fontosabb vállalati akciók felülvizsgálata, nyomon követése és adott esetben jóváhagyása;
      3. A Társaság eszközeinek védelmét és a kockázatok csökkentését szolgáló folyamatok felügyelete;
      4. A pénzügyi kimutatások integritásának, valamint a jogszabályoknak és az etikának való megfelelés megőrzéséhez szükséges folyamatok biztosítása; és
      5. Az Igazgatóságba beválasztható jelöltek kiválasztása és állítása, az igazgatóságban megüresedett tisztségviselők kiválasztása, valamint az Igazgatóság összetételének a Társaság hosszú távú értékének növelésére való alkalmasságának biztosítása.
  2. Főigazgatói feladatok
    1. Minden igazgató alapvető felelőssége, hogy üzleti döntését gyakorolja, és úgy járjon el, ahogyan ésszerűen úgy véli, hogy a Társaság és részvényesei legjobb érdekeit szolgálja. Az Igazgatóság tagjainak a részvényesek hosszú távú érdekeinek védelmére vonatkozó kötelezettségük teljesítése során a feddhetetlenség és az etikus magatartás legmagasabb szintű normái szerint kell viselkedniük.
    2. Az igazgatóknak részt kell venniük az igazgatótanács ülésein és azon bizottságok ülésein, amelyekben részt vesznek, szigorú kérdéseket feltenni, pontos és őszinte válaszokat kérni, eltölteni a szükséges időt, és olyan gyakorisággal találkozni, amilyen gyakran szükséges feladataik megfelelő ellátásához és előzetes áttekintéshez. Az igazgatóknak kiosztott értekezletekkel kapcsolatos információk és adatok, amelyek fontosak ahhoz, hogy megértsék az ülésen lebonyolítandó üzleti tevékenységet. Az igazgatóknak részt kell venniük az éves részvényesi gyűléseken, kivéve vészhelyzet vagy elkerülhetetlen ütemterv-ütközés esetén.
  3. Igazgató függetlensége
    1. Az igazgatóság politikája, hogy tagjainak jelentős többsége nem alkalmazott, hanem független igazgató.
      1. Ahhoz, hogy függetlennek minősüljenek, az igazgatóknak meg kell felelniük a New York-i Értéktőzsde (a "NYSE") függetlenségi normáinak és minden egyéb vonatkozó jogi követelménynek, amelyek biztosítják a vállalattól és vezetésétől való függetlenséget. Az NYSE szabványai kizárják a függetlenség meghatározását, ha:
        1. az elmúlt három évben az igazgató a Vállalat alkalmazottja volt, vagy közvetlen családtagja ügyvezető tisztségviselő volt;
        2. az elmúlt három évben az igazgató vagy közvetlen családtagja bármely 12 hónapos periódusban több mint 120 000 USD kompenzációban részesült, leszámítva az igazgatói és bizottsági díjakat, nyugdíjakat vagy a korábbi munkavégzés fejében folyósított halasztott kompenzáció egyéb formáit (amely nem függ folyamatos munkavégzéstől);
        3. az igazgató a Vállalat belső vagy külső könyvvizsgáló cégének jelenlegi alkalmazottja vagy partnere, az igazgató közvetlen családtagja az ilyen cég jelenlegi partnere, az igazgató közvetlen családtagja az ilyen cég alkalmazásában áll és személyesen dolgozott a Vállalat könyvvizsgálatán, illetve ha az igazgató vagy közvetlen családtag az elmúlt három évben ilyen cég partnere volt, és ezen idő alatt személyesen dolgozott a vállalat ellenőrzésén;
        4. az elmúlt három évben az igazgatót vagy közvetlen családtagját egy másik vállalat ügyvezető tisztségviselői pozícióban alkalmazta, ahol a Vállalat egy jelenlegi vezető tisztségviselője a másik vállalat javadalmazási bizottságában dolgozik vagy dolgozott; vagy
        5. az igazgató vezető tisztségviselői vagy alkalmazotti pozícióban van, vagy közvetlen családtagja vezető tisztviselő egy másik vállalatnál, amely az elmúlt három pénzügyi évben a Vállalatnak kifizetett vagy a Vállalattól kifizetést kapott olyan ingatlanokért vagy szolgáltatásokért, amelyeknek értéke több mint 1 millió USD, vagy eléri az említett vállalat éves konszolidált bruttó árbevételének 2%-át.
      2. Ezen irányelvek értelmében a közvetlen családtagok közé tartozik az adott személy házastársa, szülei, gyermekei, testvérei, anyósai és apósai, vei és menyei, valamint bárki (a háztartási alkalmazott kivételével), aki osztozik a személy házastársával itthon.
    2. Az NYSE szabványai azt is megkövetelik, hogy az Igazgatóság üzleti megítélésében állapítsa meg, hogy nincs olyan közvetlen vagy közvetett anyagi kapcsolat a nem alkalmazott igazgató és a Vállalat között, amely befolyásolná az igazgató független megítélésének gyakorlását feladatai ellátása során. a Társaság igazgatója.
      1. Az anyagi kapcsolatok közé tartozhatnak többek között kereskedelmi, ipari, banki, tanácsadási, jogi, számviteli, jótékonysági és családi kapcsolatok. Az NYSE szabványaival összhangban az igazgatóság megállapította, hogy a következő típusú kapcsolatok kategorikusan lényegtelenek:
        1. bármilyen üzleti tranzakció vagy kapcsolat a Vállalat és az igazgató munkáltatója vagy az igazgató családtagjának munkáltatója között áruk vagy szolgáltatások eladását vagy vásárlását illetőleg, amely a függetlenség megállapítását megelőzően több mint három évvel történt, vagy az ilyen munkáltató éves konszolidált bruttó bevételek kevesebb mint 1% -át érintette, ha a tranzakció ugyanazon feltételekkel, harmadik feleknek ajánlott feltételek mellett, vagy versenytárgyalással megállapított feltételek mellett történt, és a tranzakció nem érintette az igazgató vagy családtagja díjazását;
        2. a Vállalat jótékonysági hozzájárulásai egy olyan szervezethez, amelyben az igazgató vagy közvetlen családtagja vezető tisztségviselőként, igazgatóként vagy megbízottként szolgál, és amelyek a függetlenség megállapítását megelőzően több mint három évvel történtek, a Vállalat megfelelő hozzájárulási programjának megfelelően, vagy kevesebb volt, mint 1 millió USD vagy a szervezet bruttó bevételeinek 2%-a (a két érték közöl a nagyobb mérvadó);
        3. igazgatói tagság ugyanabban a szakmai egyesületben, társadalmi, testvéri vagy vallási szervezetben vagy klubban, amelynek a Vállalat vezető tisztségviselője is tagja;
        4. egy igazgató korábban érettségit szerzett ugyanabban az oktatási intézményben, mint a Vállalat egy vezető tisztségviselője;
        5. igazgatói szolgálat egy másik részvénytársaság igazgatóságában, ahol a Vállalat vezető tisztségviselője is az Igazgatóság tagjaként működik, kivéve a tiltott javadalmazási bizottsági kapcsolatokat;
        6. igazgatói szolgálat igazgatóként, vagyonkezelőként vagy karitatív vagy oktatási szervezet vezető tisztségviselőjeként, ahol a Vállalat egy vezető tisztségviselője igazgatóként vagy megbízottként is szolgál.
    3. Az Igazgatóság Vezetői Fejlesztési és Kompenzációs Bizottságában (a "Javadalmazási Bizottság") tevékenykedő bármely igazgató függetlenségének megerősítésekor az Igazgatóságnak figyelembe kell vennie minden olyan tényezőt, amely kifejezetten releváns annak meghatározásához, hogy egy igazgató kapcsolatban áll-e a Társasággal, lényeges, hogy az igazgató független legyen a vezetéstől a javadalmazási bizottsági tag feladataival kapcsolatban, beleértve, de nem kizárólagosan:
      1. Az ilyen igazgató díjazásának forrását, beleértve a Vállalat által az igazgatónak fizetett tanácsadási, konzultációs vagy egyéb kompenzációs díjakat; és
      2. Függetlenül attól, hogy az ilyen igazgató kapcsolatban áll-e a Vállalattal, a Vállalat leányvállalataival vagy a Vállalat leányvállalatainak leányvállalataival.
      1. Amikor a javadalmazási bizottság szolgálata céljából a függetlenség meghatározása során mérlegeli az igazgató javadalmazásának forrásait, az igazgatóságnak mérlegelnie kell, hogy az igazgató részesül-e olyan személytől vagy szervezettől olyan javadalmazásban, amely rontaná abban a képességét, hogy független döntéseket hozzon a Társaság vezetői javadalmazásáról.
      2. Hasonlóképpen, amikor az igazgatóság bármely kapcsolt kapcsolatát mérlegeli a függetlenség megállapítása során a javadalmazási bizottsági szolgálat céljából, az igazgatóságnak mérlegelnie kell, hogy a kapcsolt vállalkozási kapcsolat az igazgatót a Társaság vagy annak felső vezetése közvetlen vagy közvetett irányítása alá helyezi-e, vagy közvetlen kapcsolatot teremt-e az igazgatóság között. az igazgatót és a felső vezetés tagjait, minden esetben olyan jellegű, amely rontaná abban, hogy önállóan döntsön a Társaság vezetői javadalmazásáról.
    4. A fentiek ellenére egyetlen igazgató sem szolgálhat az igazgatóság ellenőrzési és pénzügyi bizottságában vagy javadalmazási bizottságában, ha az elmúlt vagy az azt megelőző pénzügyi évben közvetlenül vagy közvetetten bármilyen konzultációs, tanácsadói vagy egyéb kompenzációs díjat kapott a Vállalattól, leszámítva az igazgatóság vagy az igazgatóság valamely bizottságának tagjaként kiérdemelt kompenzációt; és egyetlen igazgató sem szolgálhat az igazgatóság javadalmazási bizottságában, kivéve, ha az igazgató nem a Vállalat jelenlegi alkalmazottja vagy olyan volt alkalmazott, aki korábbi szolgálatai (kivéve az adóalapú nyugdíjrendszer szerinti juttatásokat) fejében részesül díjazásban, vagy soha nem volt a Vállalat tisztségviselője, vagy nem rendelkezik 50%-ot meghaladó haszonélvezettel olyan adóalany, amely az elmúlt vagy az azt megelőző pénzügyi évben bármilyen díjazásban részesült a Vállalat részéről és nem rendelkezik 5%-nál nagyobb haszonélvénnyel, valamint nem olyan adóalany, amely de minimis díjazásnál többet kapott a Vállalattól, amint azt a belső bevételi kódex 162. cikkének m) pontja előírja.
    5. Minden igazgatónak vagy potenciális igazgatónak megerősítő kötelessége feltárni a Vállalatirányítási és Kijelölő Bizottság ("Irányítási Bizottság") előtt az igazgató (vagy közvetlen családtagja), a Vállalat és a Vállalat vezetősége (vagy közvetlen közeli tagja) közötti kapcsolatokat. családtag), beleértve az esetleges összeférhetetlenséget, függetlenül attól, hogy a nyilvánosságra hozatalhoz szükséges-e vagy sem, az igazgató függetlenségének átfogó megállapítása érdekében. Az igazgatótanácsi jelöltek mérlegelésekor az Irányító Bizottság a vezérigazgató, a főtanácsos és a titkár közreműködésével és tanácsaival felméri, hogy a jelölt egyéb tevékenységei mennyiben befolyásolhatják az igazgatósági tag függetlenségét, ha vannak ilyenek. . Az Irányító Bizottság akkor is ajánlásokat tesz az Igazgatóságnak, ha a kapcsolatok olyanok, hogy a jelölt már nem tekinthető függetlennek.
  4. Független Igazgatók Ülései
    1. A független igazgatók általában az ügyvezetői ülésen üléseznek, anélkül, hogy a rendes igazgatósági ülésen a vezérigazgató vagy a vezetés más tagjai jelen lennének. A független igazgatók vezetői üléseken is találkoznak, hogy lefolytatják az éves vezérigazgatói teljesítményértékelést. Ezen túlmenően a független igazgatók a vezető igazgató kérésére a vezérigazgató vagy a vezetőség más tagjai nélkül is ülésezhetnek az Igazgatóság bármely ülésén. Az ügyvezető üléseket a vezető igazgató vezeti, aki más igazgatókkal egyeztetve határozza meg az ilyen ülések napirendjét. Minden egyes ügyvezető ülés után a vezető igazgató adott esetben visszajelzést ad a vezérigazgatónak.
  5. Igazgatóság vezetése; Vezető igazgató
    1. A testület vezetése
       
      Az Igazgatóságnak nincs szabályzata arra vonatkozóan, hogy az Igazgatóság elnökének és a vezérigazgatói szerepének külön kell-e lennie, vagy az igazgatóság elnökének független igazgatónak kell lennie. Az Igazgatóság mindenkor meghatározza, hogy melyik struktúra szolgálja a Társaság legjobb érdekeit.
    2. Igazgatótanács elnöke
       
      Az elnök az Igazgatóság által kijelölt feladatokat látja el. Az Igazgatóság jelenlegi szabályzata szerint az elnök feladatai a következők:
      1. az igazgatóság üléseinek elnöklése;
      2. Felügyeli az elnökségi ülések napirendjének elkészítését;
      3. az igazgatóság tájékoztatásának felügyelete az információk és jelentések időben történő terjesztése útján;
      4. Hivatalból szavazati joggal nem rendelkező tagja az Elnökség minden állandó bizottságának, kivéve a Végrehajtó Bizottságot, amelynek tagja. Az elnök hivatalból való részvétele az üléseken nem befolyásolja a bizottság határozatképességét vagy hiányát. A számos bizottsági ülés elismeréseként az elnök saját belátása szerint dönt arról, hogy mely bizottsági üléseken vesz részt; és
      5. az egyéb feladatok, például a külső érdekelt felekkel folytatott kommunikáció, amelyeket az igazgatóság külön kérhet.
    3. Vezető igazgató
       
      A vezető igazgató az Igazgatóság által kijelölt feladatokat látja el. Az Igazgatóság jelenlegi szabályzata szerint a vezető igazgató feladatai a következők:
      1. elnöklés az igazgatóság ügyvezetői ülésein és bármely más alkalommal, amikor az elnök nincs jelen, továbbá visszajelzést sem közöl a vezérigazgatónak;
      2. a független igazgatók ügyvezetői üléseinek napirendjének meghatározása; és
      3. elsődleges hatásköre a független (nem kizárólagos) igazgatók üléseinek összehívására.
      1. Abban az esetben, ha a vezető igazgató nem tartózkodik az igazgatóság olyan ülésén, amely keretében ügyvezetői ülés esedékes, az elnök bármely bizottsági elnököt kinevezheti a vezető igazgató feladatkör ideiglenes betöltésére.
      2. Az Irányító Bizottság javaslatot tesz az Igazgatóságnak a vezető igazgató megválasztására. A vezető igazgatót évente szavazattöbbséggel választja meg az elnökség. Az Irányító Bizottság eljárásokat hozhat létre a vezető igazgató szerepének és a vezető igazgató teljesítményének értékelésére.
  6. Igazgatóság összetétele; Igazgatói képesítések és kiválasztás
    1. Tábla szerkezet
       
      Az Igazgatóság a Társaság Alapszabályával összhangban időről időre a teljes Igazgatóság többségének szavazatával meghatározza a megfelelő igazgatótanácsi létszámot. Ha az igazgató halála, lemondása vagy visszahívása az éves ülések közötti időszakban megüresedik, az Igazgatóság új igazgatót választhat a megüresedett hely betöltésére, vagy ideiglenesen csökkentheti az Igazgatóság létszámát mindaddig, amíg az Irányító Bizottság megfelelő jelöltet nem azonosít, vagy véglegesen.
    2. Kvalifikációk
       
      Az Igazgatóságnak összességében sokféle készséggel, kompetenciával, háttérrel és tapasztalattal rendelkező egyéneket kell tartalmaznia, hogy az Igazgatóság mélysége és szélessége kiegészítse a vezetés támogatással kapcsolatos tudását és készségeit. a Társaság stratégiájának. Bár minden igazgatónak rendelkeznie kell üzleti érzékkel, és jó üzleti mérlegelést kell gyakorolnia, valamint a legmagasabb etikai normák melletti elkötelezettséget kell tanúsítania a Társaság működésének felügyelete során, az Igazgatóság arra törekszik, hogy átfogó összetételében célzott készségeket, hátteret és tapasztalatokat vegyen fel, ahelyett, hogy megkövetelné azonos képességekkel, perspektívával és érdeklődési körrel rendelkezzenek. A Testület által a testület jelöltjeinek kritériumai közé tartozik többek között az egyén üzleti tapasztalata és készségei, ítélőképessége, függetlensége, integritása, sokszínűsége (beleértve a nemet, a fajt, az etnikai hovatartozást, a földrajzi hovatartozást, a nemzeti származást, az élettapasztalatokat és a szakértelem), képes kellően időt és figyelmet fordítani az Igazgatóság tevékenységére, valamint a Társaság érdekeivel való esetleges összeférhetetlenség hiánya és valamennyi részvényes érdekeinek képviselete. A Kormányzóbizottság elkötelezett amellett, hogy aktívan keressen magasan képzett nőket és kisebbségeket, hogy bekerüljenek abba a csoportba, amelyből az igazgatójelölteket kiválasztják, és megköveteli, hogy különböző jelöltek szerepeljenek a kezdeti igazgatókeresési listákon.
    3. Új igazgatójelöltek kiválasztása
       
      Az Igazgatóság az Irányító Bizottság segítségével felelős a megfelelő szakértelem összegyűjtéséért a tagságon belül, beleértve a pénzügyi műveltséget, valamint a könyvvizsgálói és a könyvvizsgálói tagok számára szükséges szakértelmet. Pénzügyi Bizottság, ahogy azt a vonatkozó törvények és az NYSE tőzsdei tőzsdei szabványai megkövetelik. Az Igazgatóság az átvilágítási folyamatot az Irányító Bizottságra ruházta, amely fogadja az elnök, a vezérigazgató és a titkár véleményét, és együttműködik velük, valamint az Irányító Bizottság által fenntartott toborzócégek segítségével a jelöltek azonosításában és interjúiban. Az Igazgatóságba való belépésre a teljes testület nevében az elnök hívja fel az Irányító Bizottság javaslata és az Igazgatóság jóváhagyása alapján. A részvényesek a részvényesek közgyűlésén történő jelölési szándékról szóló, megfelelő formában írásbeli értesítést követően jelölhetnek személyeket igazgatóvá választásra, vagy az Irányító Bizottság részvényesek által javasolt igazgatójelöltek mérlegelésére vonatkozó szabályzatának megfelelően. és a benyújtási eljárást, amely I. számú mellékletként mellékelve.
  7. Igazgatók újraválasztása
    1. Az igazgatóság meghatározza, hogy az éves részvényesi értekezleten az Irányítási Bizottság segítségével előterjeszti-e jelenlegi tagjait a részvényesek általi újraválasztásra. Annak mérlegelésekor, hogy javasoljon-e egy adott igazgatót újraválasztásra, az Irányítási Bizottság figyelembe veszi az igazgató részvételét, szorgalmát és Általános hozzájárulását az igazgatóság munkájához, valamint az igazgatóság teljes összetételét, továbbá pedig a környezeti változások, a Vállalat stratégiája és a velejáró kockázatok miatt esetlegesen szükséges változásokat.
    2. Az újraválasztásra igazgatóvá kinevezett hivatalban lévő igazgató, akit a Vállalat Alapszabályának megfelelően nem választanak meg, lemondását az Irányítási Bizottság elé terjeszti megfontolásra a választási eredmények igazolását követően. Az Irányítási Bizottság saját belátása szerint javaslatot tesz az igazgatóságnak a lemondás elfogadásáról. Az igazgatóság figyelembe vesz minden olyan tényezőt, amelyet relevánsnak tart a Vállalat érdekei szempontjából, saját belátása szerint döntést hoz, és döntését a választási eredmények igazolását követő 90 napon belül nyilvánosságra hozza.
    3. Az az igazgató, aki e rendelkezés alapján lemond posztjáról, nem vehet részt az Irányítási Bizottság ajánlásában vagy az igazgatóság azon intézkedésében, hogy elfogadja-e a lemondást. Ha azonban az Irányítási Bizottság tagjainak többsége nem kap elegendő szavazatot az újraválasztáshoz, akkor a többi igazgató kinevez egy bizottságot egymás között, amely megvizsgálja a benyújtott lemondásokat, és javaslatot tesz az igazgatóságnak a lemondások elfogadását illetően.
  8. Az igazgatósági bizottságok száma, függetlensége és felelőssége
    1. Az igazgatóság jelenlegi bizottságai az Audit és Pénzügyi Bizottság, az Irányítási Bizottság, a Végrehajtó Bizottság és a Javadalmazási Bizottság. Az ellenőrzési és pénzügyi bizottság, az irányítási bizottság és a javadalmazási bizottság kizárólag független igazgatókból áll. Az egyes bizottságok felelősségét, feladatait és hatásköreit a Vállalat honlapján található vonatkozó charták írják le. Az Irányítási Bizottság ajánlására az igazgatóság frissítheti a meglévő bizottságok chartáját, új bizottságot hozhat létre, vagy feloszlathatja a jelenlegi bizottságot.
  9. A bizottság tagjainak kinevezése és rotációja
    1. Az elnökkel folytatott konzultációt követően, és figyelembe véve az egyes igazgatók kívánságait, az Irányítási Bizottság továbbítja az igazgatóságnak jóváhagyásra az igazgatók különböző igazgatósági bizottságokba történő kinevezését. Rendszerint minden nem alkalmazott igazgatónak két bizottságban kell szolgálnia, és senki sem vezethet két bizottságot egyszerre. Figyelembe veszik a bizottsági tagok periodikus rotációját, ezzel ösztönözve a széles körű gondolkodásmódot és biztosítva az adott bizottság függetlenséget. Az ilyen rotáció nem kötelező, mivel lehetnek okok az egyes igazgatói bizottsági tagságok fenntartására, mint például a folyamatosság, a szaktudás, a megbízatás és a tapasztalat okán.
  10. Az ülések gyakorisága és hossza
    1. Az elnök és a titkár ajánlására az Irányítási Bizottság javaslatot tesz az igazgatóság és a bizottságok éves ütemtervére, amelyet az igazgatóságnak kell jóváhagynia, figyelembe véve az igazgatóság ezen iránymutatásokban felsorolt funkcióit, valamint az egyes bizottságok alapszabályában meghatározott feladatokat. Az elnök, a titkár, és a bizottságok esetében az adott bizottság elnöke megállapodik a rendszeres ülések hosszáról és további rendkívüli ülések ütemezésének szükségességéről.
  11. Találkozói napirendek, anyagok és előadások
    1. Az elnök meghatározza az igazgatóság minden ülésének napirendjét. Minden igazgató szabadon javasolhatja a napirendi pontok felvételét, ezt a folyamatot az igazgatóság teljesítményének időszakos értékelése segíti. Az éves igazgatósági és bizottsági napirend-terveket az elnök és a titkár a bizottság elnökével konzultálva javasolja, tükrözve az igazgatók, valamint a vezetőség és a személyzet megfelelő tagjainak hozzájárulását. Az év folyamán az elnök, a titkár és a bizottság elnöke meghatározza a tényleges bizottsági ülések napirendjét, és kidolgozza a megfelelő értekezleti anyagokat. Az igazgatókat arra kérjük, hogy ha szükségesnek vélik, bármikor tegyenek javaslatokat a napirendi pontokra vagy az ülést megelőző további anyagokra vonatkozóan az elnök, a titkár vagy a megfelelő bizottsági elnök számára.
    2. A vezetés az igazgatók számára az ülések között, azok előtt és alatt információkat szolgáltat az üzleti tevékenységet érintő fejlemények megértéséhez, és kiemeli az értekezleteken megfontolandó és eldöntendő kérdéseket. Az Általános cél az, hogy az igazgatóság képes legyen a tárgyalt javaslat vagy stratégia érdemlegi mérlegelésére összpontosítani, és ne a részletek magyarázatára kelljen összpontosítani. Az igazgatóság elvárja, hogy őszinte és időszerű információkat kapjon a lehetséges problémákról, és lehetőséget kapjon a stratégiai döntések megvitatására, mielőtt azokat meghoznák.
    3. A bizottsági ülésekhez szükséges anyagokat megbeszélik a bizottság elnökével, mielőtt az anyagok kiosztásra kerülnének a bizottság tagjai között. A bizottsági üléseket követő igazgatói ülésen az igazgatóságnak jelentett, a bizottsági ülésről szóló információkat a bizottság elnöke határozza meg.
  12. A nem igazgatók rendszeres részvétele az igazgatósági üléseken
    1. A főtanácsos, a pénzügyi igazgató és a titkár rendszeresen részt vesznek az igazgatóság ülésein vagy legalábbis azok egy részén. A menedzsment többi tagját felkérjük, hogy vegyenek részt az igazgatósági és bizottsági üléseken, amikor az elnök, a titkár és a megfelelő bizottsági elnök úgy ítéli meg, hogy a vonatkozó napirendi pontokhoz hozzá tudnak szólni. Ennek két célja van, egyrészt hogy a releváns igazgatók további betekintést nyújtsanak a megvitatott kérdésekbe, másrészt pedig hogy a vezetőknek megfelelő rálátása legyen az igazgatóságra.
  13. Hozzáférés a felső vezetéshez és a független tanácsadókhoz
    1. Az igazgatóság kapcsolatba léphet a vezetőkkel az igazgatósági és bizottsági üléseken, ahol az operatív és egyéb tisztségviselők gyakran részt vesznek, valamint a vezetőség más tagjai által tartott előadásokon keresztül.
    2. Az ülések között az igazgatók szabadon kommunikálhatnak az Air Products menedzsmentjével. Az igazgatókat arra ösztönzik, hogy vegyék fel a kapcsolatot a menedzserekkel, a vállalati felső vezetés jelenléte nélkül is, a számukra különösen érdekes vállalati üzleti tevékenységekkel kapcsolatos kérdésekről. Az igazgatóság feltételezi, hogy az igazgatók legjobb belátásuk alapján megbizonyosodnak arról, hogy ez a kapcsolat nem zavarja az üzleti tevékenységet. Az ilyen kapcsolatokról - ha azok írásban történnek - általában másolatot kap a vezérigazgató vagy a titkár.
    3. Mivel az igazgatóság rendszeres felügyeletével és döntéshozatali feladataival kapcsolatos információk és szakértelem általában a Vállalaton belül található meg, az igazgatóságnak való segítségnyújtás fő felelőssége a Vállalat belső szervezeteinek felelőssége. Előfordulhatnak azonban olyan esetek, amikor szükséges, hogy az igazgatóság vagy bizottságai a vezetéstől független féltől jogi vagy egyéb szakértői tanácsot kérjenek, és ennek megfelelően az igazgatóság és bizottságai felhatalmazást kapnak arra, hogy kiválasszák, felvegyék a kapcsolatot és konzultáljanak független pénzügyi, jogi vagy egyéb tanácsadókkal, a Vállalat költségén.
    4. Az olyan speciális tanácsadáshoz kapcsolódó független vizsgálatok fejleményeit, amelyek esetlegesen kapcsolódhatnak a Vállalat tisztségviselőihez, közvetlenül az Igazgatóságnak vagy egy megfelelő bizottságnak kell jelenteni, és az említett tanácsadást végző fél nem lehet olyan magánszemély vagy cég, amelyet a Vállalat rendszeresen külső tanácsadóként alkalmaz, vagy amelyek jelentős összegű bevételt szereznek a Vállalattól.
  14. Igazgatósági díjazás
    1. A nem alkalmazott igazgatókat érintő díjazási program lehetővé teszi számukra, hogy jelentős tőkerészesedést szerezzenek a Vállalatban, és így személyes pénzügyi érdekeiket összehangolják a részvényesek érdekeivel. Az igazgatók teljes javadalmazásának jelentős részét a vállalati részvényegyenértékekben fizetik ki. A saját tőke kompenzációs terveket, amelyekben az igazgatók részt vesznek, jóváhagyás céljából a részvényesek elé terjesztik, amennyiben az összhangban van a NYSE tőzsdei bevezetési normáival és más alkalmazandó jogi követelményekkel.
    2. Az Irányítási Bizottság figyelemmel kíséri az igazgatóság javadalmazási gyakorlatát, és rendszeresen jelentéseket kap a titkártól, összehasonlítva a Vállalat igazgatói javadalmazását a piaci gyakorlattal. Adott esetben az Irányítási Bizottság javasolja az igazgatóság kompenzációjának megváltoztatását, amelyet az igazgatóság vitat meg és hagy jóvá.
    3. Az igazgatói javadalmazási program minden eleme rendes igazgatói díjat jelent a nem alkalmazott igazgatók függetlenségének fenntartása céljából, összhangban az NYSE normáival és más alkalmazandó jogi követelményekkel.
  15. Igazgatói részvénytulajdon
    1. A részvényesekkel való hosszú távú összehangolás fontosságának hangsúlyozása érdekében az Igazgatóság elfogadta az igazgatókra vonatkozó részvénytulajdon-követelményeket. Az igazgatóktól elvárható, hogy az igazgatósághoz való csatlakozásukat követő ötödik pénzügyi év végéig olyan részvényekkel vagy részvényegyenértékekkel rendelkezzenek, amelyek értéke (a NYSE záróára alapján) az éves pénzmegőrző legalább ötszörösének felel meg. Az igazgatóktól elvárható a holding növelése, hogy tükrözzék az éves készpénzmegőrző kiigazítását a kiigazítást követő ésszerű időn belül, tekintettel a kezdeti ötéves türelmi időre. Miután az igazgató teljesítette a követelményt, ha a Vállalat részvényárának későbbi csökkenése miatt az igazgató tulajdonosi szintje az iránymutatásba foglaltak alá csökken, az igazgatótól nem várható, hogy további részvényeket vásároljon az iránymutatásnak való megfelelés érdekében, de tartózkodnia kell az eladástól vagy részvények átruházásától, amíg az iránymutatásba foglalt szintet újra el nem éri.
  16. Igazgatói orientáció és továbbképzés
    1. Az új igazgatók orientációja a Vállalat üzleti tevékenységéről szóló háttér-információk, valamint az Igazgatóságról és bizottságairól szóló Általános információk, valamint az igazgató feladatainak és felelősségének megszerzéséből áll. Ezen információk egy részét írásos anyagok tartalmazzák, más részüket pedig az első tájékoztató ülések keretében biztosítják, melyek célja, hogy az igazgatók megismerkedjenek a Vállalat működésével, stratégiai terveivel, a jelentős pénzügyi, számviteli és kockázatkezelési kérdésekkel, valamint a Vállalat legfontosabb irányelveivel és gyakorlataival. Az igazgatók továbbképzése számos módszerrel lefolytatható, ideértve a Vállalat stratégiáit, kezdeményezéseit, üzleti terveit, az iparági kérdéseket és az Általános üzleti és szabályozási kérdéseket, helyszíni értekezleteket és üzemi túrákat, valamint egyéb megfelelő programokat, továbbá a vezetőséggel és az alkalmazottakkal folytatott interakciókat. Az igazgatókat arra is ösztönzik, hogy vegyenek részt a folyamatban lévő vállalatirányítási és egyéb oktatási programokon, amelyek egy nyilvános vállalat igazgatói szolgálatával kapcsolatosak. A Vállalat politikája előírja az ilyen részvétel ésszerű költségeinek megtérítését.
  17. Az igazgatóság teljesítményének értékelése
    1. Az igazgatóság minden évben önértékelést végez teljesítményéről, amelyet az Irányítási Bizottság vezet. Az önértékelési eljárást annak biztosítására használják, hogy az igazgatóság és bizottságai hatékonyan működjenek. Az önértékelési eljárást arra is használják, hogy azonosítsák a szükséges folyamat-fejlesztéseket, és elősegítsék az igazgatóság megbeszéléseiben és tanácskozásaiban a fokozott tájékozott részvételt.
    2. Az Irányítási Bizottság létrehozza és felügyeli azokat a folyamatokat, amelyek révén az igazgatóság bizottságai értékelik teljesítményüket a felelős bizottsági charták szerint meghatározott felelősségükhöz mérten. Az Ellenőrzési és Pénzügyi Bizottság, az Irányítási Bizottság és a Javadalmazási Bizottság éves teljesítményértékelést végez, és az értékelés eredményéről beszámol az igazgatóságnak. Más bizottságok rendszeresen végezhetnek teljesítményértékelést a bizottság elnöke vagy az Irányítási Bizottság kérésére.
  18. Igazgatói birtoklási politika
    1. Azoktól az igazgatóktól, akik soha nem voltak a Vállalat alkalmazottai, elvárható írásbeli lemondásuknak az Irányítási Bizottság felé történő benyújtása, ha a főállásukban változás következik be, kivéve a szokásos nyugdíjazást, illetve akkor is, ha más olyan fejlemények vagy körülmények látnak napvilágot, amelyek ronthatják az érintett igazgatók hatékonyságát. Az Irányítási Bizottság javaslatot tesz az igazgatóságnak a lemondás elfogadást illetően.
    2. A nem alkalmazott igazgatók nem maradhatnak az igazgatóságban az igazgatóság 15 éves szolgálati idejét követő éves közgyűlés után, kivéve, ha az igazgatótanács kéri, hogy maradjanak. Bármely igazgató, aki a Vállalat alkalmazottja, beleértve az elnököt is, az aktív munkaviszonyból való visszavonulása esetén visszavonul az igazgatóságban történő igazgatói tisztviseléstől is, kivéve, ha az igazgatóság azt kéri, hogy maradjon.
    3. Az Igazgatóság fenntartja a rugalmasságot, hogy időről időre lemondjon a jelen birtokviszonyi politika rendelkezéseitől.
  19. Az igazgatói tisztségek, valamint az audit és pénzügyi bizottsági tagok számának korlátja
    1. Minden igazgatótól elvárt az igazgatói kötelezettségének teljesítéséhez szükséges idő és figyelem. A más bizottságokban végzett szolgálat gyakran szélesíti és elmélyíti az igazgatók tudásának és tapasztalatainak körét. Ezenkívül a más igazgatóságokban dolgozó vezetők gyakran értékes betekintést és tapasztalatokat szereznek, amelyet saját cégeik vezetésénél is kamatoztathatnak. A túl sok igazgatóságban történő szolgálat azonban megzavarhatja az egyént a feladatai ellátásában.
    2. Mielőtt további igazgatósági pozíciót fogadna el, az igazgatónak meg kell fontolnia, hogy az új igazgatósági beosztás elfogadása veszélyezteti-e a Vállalat és annak részvényesei iránti kötelezettségei teljesítését. Az igazgatóság külön jóváhagyása nélkül az igazgató nem dolgozhat ötnél több nyilvános vállalat igazgatóságában vagy kettőnél több ellenőrző bizottságban. Ezen túlmenően azok az igazgatók, akik nyilvános részvénytársaságok vezérigazgatói tisztségviselői, csak egy másik nyilvános vállalat igazgatóságában dolgozhatnak.
    3. A nem alkalmazott igazgatók mindenképp megvitatják az elnökkel és az Irányítási Bizottsággal bármilyen szándékukat egy új nyilvános vállalat által kínált igazgatósági pozíciójának elfogadására, az Ellenőrzési és Pénzügyi Bizottság tagjai pedig mindenképp megvitatják az elnökkel és az Irányítási Bizottsággal az új nyilvános vállalat ellenőrzési bizottságában felajánlott pozíció elfogadásának szándékát. A nem alkalmazott igazgatóktól az is elvárt, hogy tartózkodjanak bármely igazgatósági pozíció elfogadásától vagy ilyen pozícióról való lemondásról, ha az Irányítási Bizottság vagy az elnök úgy ítéli meg, hogy az ilyen kapcsolat nem tanácsos, és nem felel meg a Vállalat érdekeinek, például ha az ilyen igazgatósági szerepvállalás valamilyen esetleges jogsértéssel, illetve tényleges vagy látszólagos konfliktussal járna, továbbá ha más módon akadályozhatná az igazgató a Vállalattal szembeni kötelességei megfelelő ellátását.
    4. A vezérigazgatónak meg kell vitatnia az Irányítási Bizottsággal minden, egy másik nyilvános vállalat igazgatói tisztségviselés elfogadását célzó szándékot.
  20. A vezérigazgató teljesítményének felülvizsgálata
    1. A javadalmazási bizottság a független igazgatókkal karöltve évente áttekinti a vezérigazgató teljesítményét az ügyvezetői ülés keretein belül. A javadalmazási bizottság elnöke közli a felülvizsgálat eredményét a vezérigazgatóval. Az értékelés a javadalmazási bizottság által az igazgatóság közreműködésével kidolgozott kritériumokon alapul. Ide tartozik a Vállalat teljesítménye, a részvénytulajdonosok számára érték teremtése, valamint a vállalat különböző elemeinek irányítása és vezetése. Az értékelést a javadalmazási bizottság figyelembe veszi tanácskozása során a vezérigazgató javadalmazásának megítélésekor.
  21. Utódlás tervezése
    1. A Vállalatnak van egy ütemterve és folyamata a vezérigazgatói utódlásra vonatkozóan, valamint egy válságutódlási terve is, amelyet akkor hajtanak végre, ha a vezérigazgató vészhelyzet miatt nem szolgálatkész. A vezérigazgató legalább évente áttekinti a szervezeti és utódlási terveket a nem alkalmazotti viszonyban álló igazgatókkal karöltve, amely tervek lefedik a kulcsfontosságú pozíciók lehetséges jelöltjeit, ha váratlanul betöltetlen álláshelyek lehetősége merülne fel, a közeljövőben és hosszabb távon egyaránt. A vezérigazgató a szervezeti változásokat egész évben megvitatja az igazgatósággal, megszerezve az igazgatóság jóváhagyását az ügyvezetői tisztséget érintő változásokról.
  22. Igazgatósági kommunikáció a részvényesekkel
    1. Az igazgatóság úgy véli, hogy általában véve a vezetés minősíti a Vállalatot. Az igazgatóknak tartózkodniuk kell attól, hogy az elnök és a vezetőség megfelelő tagjai előzetes jóváhagyása nélkül kommunikáljanak a Vállalattal valamilyen kapcsolatban álló különböző választókkal. Azokban a helyzetekben, amikor az igazgatóság számára a nyilvános felszólalása helyénvaló lehetőség, az említett felszólalásokat csak az igazgatóság elnöke vagy az igazgatóság által erre kijelölt tagja teheti.
    2. Az igazgatóság biztosít olyan eszközt, amellyel az érintettek, köztük a részvényesek és az alkalmazottak, közvetlenül kommunikálhatnak az igazgatókkal a vállalatirányítással és a Vállalat teljesítményével kapcsolatos kérdésekben. Az Igazgatóság eljárást fogadott el a Testülettel történő kommunikációk gyűjtésére, szervezésére és továbbítására, amely II. sz.

KIÁLLÍTÁS I
A RÉSZVÉNYESEK ÁLTAL AJÁNLOTT AZ IGAZGATÓJELÖLTEKRE VONATKOZÓ IRÁNYELV ÉS A BENYÚJTÁSI ELJÁRÁS

A részvényesi ajánlások figyelembevételére vonatkozó szabályzat

A Vállalatirányítási és jelölőbizottság (a "Bizottság") elfogadja a részvényesek ajánlásait az igazgatók e szabályzattal összhangban történő jelölésére vonatkozóan. A jelen szabályzattal összhangban benyújtott jelöltajánlásokat a vállalati titkár felülvizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy az igazgatójelöltek számára a bizottság által elfogadott minimális képesítések megfelelnek-e, és hogy a jelölés összhangban van-e a bizottság jelenlegi toborzási céljaival. Azokat a jelölteket, akiket a vállalati titkár úgy határoz, hogy rendelkeznek a minimális képesítéssel és olyan jellemzőkkel rendelkeznek, amelyek nem ellentétesek a jelenlegi toborzási célkitűzésekkel, a Bizottsághoz kerülnek értékelésre. A Bizottság az ilyen jelölteket ugyanúgy figyelembe veszi, és ugyanúgy értékeli, mint bármely más eljárás által javasolt jelölteket.  

A benyújtás menete

1. A benyújtás módja és címe.  Minden részvényesi jelölési javaslatot írásban kell benyújtani, a Vállalatirányítási és Jelölő Bizottságnak címezve, a Társaság Vállalati Titkárságának Hivatala gondozásában, 1940 Air Products Boulevard, Allentown, PA 18106-5500. A beadványokat postai úton, futárszolgálattal vagy személyes átvétellel kell benyújtani. Az e-mailben elküldött pályaműveket nem vesszük figyelembe.  

2. Tájékoztatás az Ajánló Részvényesekről.  A jelölési ajánláshoz csatolni kell a következő információkat minden egyes ajánló részvényesről:  

  • Név, cím és telefonszám;
  • Az egyes ajánló részvényesek tulajdonában lévő társasági részvények száma és az ilyen részvények birtoklási időszaka;
  • Ha az ajánló részvényes nem részvénytulajdonos, a részvényes vagyonának egyéb igazolása.
  • A részvényes bármely üzleti tevékenységhez fűződő lényeges érdekeltsége vagy az Igazgatóság elé terjesztendő javaslat.

3. A jelölttel kapcsolatos információk.  A jelölési javaslathoz csatolni kell az ajánlott jelöltre vonatkozó alábbi információkat: 

  • A jelölt neve, életkora és elérhetősége; a jelölt üzleti tapasztalatának leírása, beleértve a jelölt által betöltött egyéb igazgatói tisztségeket is; valamint a jelölttel kapcsolatos múltbeli vagy jelenlegi jogi eljárásokra vonatkozó információk;
  • A jelölt és az ajánló részvényesek közötti minden kapcsolat leírása, valamint az ajánló részvényesek és a jelölt között a jelöléssel kapcsolatos megállapodások vagy megegyezések.  
  • A jelölt és a Vállalat bármely leányvállalata, versenytársa, vevője, beszállítója, szakszervezete vagy más, a Vállalattal kapcsolatban különleges érdekeltségű személy közötti kapcsolat leírása.  

4. A jelölt képesítései.  Az ajánló részvényesnek nyilatkozatot kell benyújtania, amely alátámasztja azon álláspontját, hogy a jelölt rendelkezik a Társaság legutóbbi meghatalmazásában közzétett, az igazgatójelöltekhez szükséges minimális képesítéssel, és röviden ismerteti, hogy a jelölttől milyen hozzájárulást kell tennie az Igazgatósághoz és a Társaság irányításába. Vállalat.  

5. Hozzájárulás a bizottság általi meghallgatáshoz, és ha jelölik és megválasztják, a szolgálathoz.  A jelölési javaslathoz csatolni kell a jelölt hozzájárulását ahhoz, hogy a Társaság felmérje előéletét, hogy az Igazgatóság és a Bizottság elnöke saját belátása szerint meghallgathassa, és a Társaság igazgatói tisztségét betöltse. ha jelölik és megválasztják.  

6. Beküldések időzítése.  A részvényesi jelölési javaslatokat csak a bizottság éves részvényesek közgyűlésén történő jelölésre veszik figyelembe, az igazgatóság által megüresedett helyek betöltésére irányuló időközi választások alkalmával nem. Az a részvényes (vagy részvényesek csoportja), aki a következő éves közgyűlésen megfontolásra kíván jelölési javaslatot benyújtani, azt legkésőbb az előző évi rendes közgyűlésre szóló meghatalmazás keltének első évfordulója előtt 120 naptári nappal köteles benyújtani.   

KIÁLLÍTÁS II
A RÉSZVÉNYTUDOS ÉS AZ ÉRDEKELT FELEK AZ IGAZGATÓKKAL VALÓ KOMMUNIKÁCIÓS ELJÁRÁSAI


1. A részvényesek és az érdekelt felek a következő címen kommunikálhatnak bármely igazgatósági bizottság elnökével vagy a külső igazgatókkal csoportként:  

Vállalati titkárság
Air Products and Chemicals, Inc.
1940 Air Products Boulevard
Allentown, PA 18106-5500

A kommunikációnak írásban kell történnie.  

2. Minden kommunikációhoz csatolni kell a következő információkat:  

  • A közlést benyújtó személy címe, telefonszáma és e-mail címe, ha van ilyen;
  • Ha a közleményt benyújtó személy részvényes, nyilatkozatot a Társaság részvényeinek számáról; és
  • Ha a közlést benyújtó személy nem részvényes, és a közleményt a nem ügyvezető igazgatóknak nyújtja be, mint érdekelt fél, a személy Társaságban fennálló érdekeltségének jellege.  

3. A kézhezvételkor minden nem tömeges postai küldeményt be kell vezetni az erre a célra vezetett vételi nyilvántartásba, amely tartalmazza a közleményt benyújtó személy nevét, a közlemény kézhezvételének dátumát és a fenti 2. pontban leírt információkat.  

4. A Vállalati Titkárság jogosult minden egyes kommunikációt felülvizsgálni annak megállapítása érdekében, hogy a kommunikáció megfelel-e a fent leírt eljárási követelményeknek; valamint, hogy a közlés tartalma olyan típusú-e, amely az alábbiakban meghatározott kritériumok szerint alkalmas az igazgatóknak történő eljuttatásra.  

5. A következő típusú kommunikációk nem megfelelőek az igazgatóknak történő kézbesítésre az alábbi eljárások szerint:  

  • Egyéni sérelmekkel vagy egyéb érdekekkel kapcsolatos közlések, amelyek a közlést benyújtó felet személyesen érintik, és ésszerűen nem értelmezhetők úgy, hogy a Társaság részvényeseit vagy más választóköreit (például alkalmazottait, azon közösségek tagjait, amelyekben a Vállalat tevékenységét folytatja) aggályosnak tekintik., ügyfelek és beszállítók) általában;
  • Kommunikáció, amely a Vállalat illegális tevékenységekben való részvételét támogatja;
  • Sértő, gúnyos vagy sértő tartalmat tartalmazó kommunikáció; és
  • Olyan kommunikáció, amelynek nincs racionális jelentősége a Vállalat üzleti tevékenysége vagy működése szempontjából. (A Társaság üzleti tevékenységéből és működéséből adódó társadalmi aggályok nem zárhatók ki e kritérium alapján).
  • Levélszemét, tömeges küldemény, értékesítés vagy egyéb felkérés.

Példák a továbbításra nem megfelelő kommunikációra:  

oTermékpanaszok
O Termék iránti érdeklődés
O Új termékjavaslatok
O Önéletrajzok és egyéb álláskeresési formák
O Felmérések
O Üzleti megkeresések vagy hirdetések.  

6. Ha a Vállalati Titkárság megállapítja, hogy a kommunikáció tartalma nem olyan típusú, amely megfelel az igazgatóknak ezen eljárások szerint történő eljuttatásának, a Vállalati Titkárság megállapítja, hogy létezik-e állandó testület vagy osztály. az ilyen jellegű közlések kezelésére jogosult Társaságtól, és ha igen, továbbítja a közleményt ennek a szervnek vagy osztálynak.  

Ha egy közlemény nem megfelelő az igazgatóknak az ezen eljárások szerint történő eljuttatására, akkor ezt a közleményt minden olyan igazgató számára elérhetővé kell tenni, akinek az irányult, és aki át kívánja tekinteni azt. Az ilyen anyagokat a kézhezvételtől számított 90 napig megőrzik, majd megsemmisítik.  

7. Ha a Vállalati Titkárság úgy ítéli meg, hogy a kommunikáció megfelelő, az Iroda jogosult eldönteni, hogy a közlés egy adott igazgatónak szól-e, egy adott igazgatósági bizottsági elnök feladataihoz kapcsolódik-e, vagy ha a kérdésre szükség van. a nem ügyvezető igazgatóknak, mint csoportnak címezve, ebben az esetben a Vállalatirányítási és jelölőbizottság elnöke a csoport nevében felülvizsgálja a közleményt. A Vállalati Titkárság vagy továbbítja a levelezést a megfelelő igazgatónak, vagy felveszi a kapcsolatot a megfelelő igazgatóval vagy igazgatókkal a kommunikáció megbeszélése érdekében. A Vállalati Titkárság összefoglalhatja a hosszadalmas vagy többszörös kommunikációt.

A Vállalat magatartásával, számviteli, belső ellenőrzési vagy könyvvizsgálati ügyekkel kapcsolatos aggályokat leíró közleményeket szerkesztetlenül haladéktalanul továbbítjuk a Vállalatirányítási és Jelölő Bizottság vagy az Audit Bizottság elnökeinek, illetőleg. Minden jelentett aggályt egyidejűleg felülvizsgálhat a Vállalat Irányítási Tanácsadója, Általános Jogtanácsosa és/vagy Belső Ellenőrzési Igazgatója.  

Ez a szabályzat nem vonatkozik a részvényesi javaslatokra, amelyek a Társaság meghatalmazotti nyilatkozatában szerepelnek.